Општинско такмичење у лепом
говору у
организацији Пријатеља деце и професора
српског језика Десимира Пауновића, одржано је у суботу 12. марта 2016. године у просторијама ОШ „ Вук Караџић“.
Да се подсетимо ...
Учесник на овој смотри
лепе речи, као и сваке године, била је и наша школа, коју је представљало десет
ученика.
Име и презиме ученика
|
Име и презиме ментора
|
|
Прва узрасна група - ученици 1. и 2. разреда
|
Маша Шиљковић
|
Лела Петровић
|
Александар Јовашевић
|
Милена Аћимовић
|
|
Огњен Трифуновић
|
Јасмина Ћирјаковић
|
|
Друга узрасна група - ученици 3. и 4. разреда
|
Теодора Васовић
|
Маја Кораксић
|
Ивана Живковић
|
Катарина Габоровић
|
|
Лука Спасојевић
|
Горан Милисављевић
|
|
Трећа узрасна група - ученици 5. и 6. разреда
|
Лука Ћубовић
|
Бојана Никшић
|
Анастасија Лишанин
|
Бојана Никшић
|
|
Четврта узрасна група - ученици 7. и 8. разреда
|
Иванка Лазовић
|
Маријана Трифуновић
|
Софија Димитријевић
|
Тања Ђорђевић
|
На овом такмичењу, у веома јакој конкуренцији, ученици наше школе,
традиционално, прошли су веома запажено и однели чак пет награда и једну
похвалу.
Име и презиме ученика
|
Име и презиме ментора
|
освојено место
|
Маша Шиљковић
|
Лела Петровић
|
I место
|
Лука Ћубовић
|
Бојана Никшић
|
I место
|
Софија Димитријевић
|
Тања Ђорђевић
|
I место
|
Лука Спасојевић
|
Горан Милисављевић
|
II место
|
Анастасија Лишанин
|
Бојана Никшић
|
II место
|
Теодора Васовић
|
Маја Кораксић
|
похвала
|
Маша Шиљковић, Лука Ћубовић и Софија Димитријевић - I место на Општинском такмичењу у лепом говору.
Овогодишње
такмичење у лепом говору посвећено је Бори Станковићу, поводом сто четрдесет
година од његовог рођења. Биографија, занимљивости из живота и дела овог великог српског писца однедавно се могу
погледати на сајту који је део пројекта "Бора Станковић поново међу Врањанцима". Посетите овај сајт и упознајте се са животом и радом овог писца који је део лектире за основну школу.
ПРАВИЛА ЗА ИЗРАЖАЈНО ЧИТАЊЕ
И РЕЦИТОВАЊЕ
Шта
је то изражајно читање?
То
је убедљиво, упечатљиво, сликовито, јасно, течно и живо читање. Једна
реч може да има више значења, у зависности од смисла текста у којем се
нађе, а исто тако се може и изговорити на много начина.
Које
ћемо јој значење дати, питање је нашег умећа да владамо једном од највећих
уметности - уметношћу говора. Рецитовање пак у говорној уметности има
посебно место. То је облик говора у којем речи облаче своје
најсвечаније рухо.
Због
тога је важно:
•
Ако излазиш на сцену, буди озбиљан, сигуран и одмерен. Није добро да
истрчиш или да изађеш сувише споро.
•
Читање и рецитовање почни након краће паузе, када се публика умири. Почни
смирено и уздржано, тако да се осети да си се предао тексту.
•
Док читаш или рецитујеш, требало би да се уживиш у садржај текста, то јест
да замислиш оно о чему се у тексту говори. О томе Д. Калезић у књизи О
рецитовању пише:
Кад
песму читам – видим је,
Када
је слушам – чујем је,
Када
је говорим – она говори мене.
•
Труди се да јасно изговараш сваку реч и да се сви гласови у свакој речи
добро чују.
•
Читање и рецитовање не треба да буду једнолични и досадни, већ неке делове
треба да изговараш тише, а неке гласније, неке брже, а неке спорије.
То зависи од садржаја текста и осећања која текст у теби побуђује.
•
Важно је да поштујеш тачке, зарезе, узвичнике, упитнике и друге знаке
интерпункције. Код сваког
знака
треба застати, направити краћу или дужу паузу. Паузе су веома важне, јер
дају моћ речима.
•
Приликом рецитовања покрети руку и гестови треба да буду одмерени, у складу
са оним о чему се говори у песми и са расположењем које постоји у њој.
•
Важно је да читање и рецитовање буду природни, налик на свакодневни говор.
•
Ради лакшег припремања, текст означи, према свом осећању, следећим знацима:
–
– – – – овако означене делове текста читај или рецитуј тише
~~~~~овако
означене делове текста читај или рецитуј гласније
|
на овако означеном месту у тексту направи краћу паузу
||
на овако означеном месту у тексту направи дужу паузу